tirsdag, april 10, 2007

En liten titt på fansen til Bush

Selv om jeg på ingen måte er noen storstilt fan av program som handler om biler, må jeg si at denne episoden fra Top Gears faktisk er rimelig interessant. Top Gears handler om en gjeng tøysegutter som reiser på tvers av USA i biler til vel 6000 spenn (det kanke gå bra), mens de gis oppgaver underveis.

Denne episoden finner sted i Alabama, der oppgaven er å enten bli arrestert eller skutt på på vei gjennom delstaten. (Alabama er som kjent Bush-tilhengerland fullt av Rednecks som tror på tre ting: Bush, Gud og Western-livet). Og hvordan da bli skutt på? Tja, hva med å latterliggjøre rødnakkenes tre hellige?

Watch and enjoy!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe.. Det der var jo legendarisk!!

Men fra spøk til alvor; Hadde jeg stilt meg opp utenfor Blitz med en bil tagget med "skaff dere en jobb, snylterpakk", "heller død en rød" eller noe lignende, tror jeg nok reaksjonen ikke hadde blitt stort annerledes;) Kanskje eventuelt møtt opp i dypeste bibelbeltet med noe av det lignende som han med det rosa på siden..

SimenJW sa...

Tja, jeg vet helt ærlig ikke. Jeg tror nok Blitzerne hadde blitt sint, men ikke mer enn det. Hadde vel heller snudd det hele og kommet med en maken bil utenfor stuedøren din der det sto "Betal skatt, kapitalistslyngel" elns.

Å banke noen opp er rimelig dramatisk.

Anonym sa...

Haha, ikke mer enn det? Er vel ikke mange som er mer kjent for å kaste brostein og voldelige demonstrasjoner. Du kan jo f.eks. sjekke ut "riv blitz" gruppa på facebook. Har kommet endel voldelige trusler fra en kvinnelig blitzer som har lurt seg inn der. Husker ikke akuratt eksakt men var noe i retning "hvis du viser trynet ditt øst for Slottet skal jeg knyset trynet ditt" eller noe slikt.

Hvis du tror Blitzere er så oppfinnsomme og "ikke-voldelige" at de faktisk gjør slik som du foreslår tror jeg du har et litt idealisert bilde av problembarna

Anonym sa...

Ellers var det et morsom Top Gear (ikke Gears) klipp. Jeg sier bare: det er mye gærne mennesker i verden!

Anonym sa...

Forøvrig er jeg ganske sikker på at jeg kommer til å overgå den jevne blitzer hva skattebetaling angår... Så den hadde jeg jo bare parert med en rask "se hvem som snakker" :)

Ellers oppsummerer Edvard det hele godt, jeg vet ikke med deg, men jeg har fortsatt opprøret i Nørrebro friskt i minne. Og ikke lat som om ikke norske blitzere deltok der...

Anonym sa...

Jeremy Clarkson er kjent for å ha en særdeles negativ innstilling til Amerika, følgende uttalelse faller i begynnelsen av episoden du lenker til;

"If you're thinking about coming to America, this is what it's like. You've got your Comfort Inn, you've got your Best Western, you've got your Red Lobster where you eat. Everybody is very fat, everybody is very stupid and everybody is very rude. It's not the holiday programme, it's the truth!"

Top Gear er forøvrig et bra bilprogram som kan underholde selv dem som ikke er interessert i biler. Har sett alle ni sesongene som er sendt så langt, og vært til stede i studio under innspilling av en episode tidligere i år.